علائم تومور مغزی در نوجوانان

علائم سرطان مغز، می توانند در تمامی افراد و در هر سنی از جمله نوجوانی بروز دهند. در سال های اخیر، نزدیک به 13 درصد تمامی سرطان های مغز، در بیماران زیر 20 سال و 9 درصد دیگر در بیماران دارای سنین 20 تا 34 سال شناسایی شده اند.

بنابراین، شناخت علائم و گزارش فوری هر گونه مورد غیر طبیعی به پزشک، برای نوجوانان و والدین آن ها اهمیت دارد. علائم تومور مغزی در نوجوانان و افراد بالغ، یکسان هستند. 

علائم سرطان مغز

رایج ترین علائم این تومور ها شامل موارد زیر می شوند:

علائم تومور مغزی در نوجوانان همچنین می توانند رشد فرد را در دوره بلوغ مختل کنند. هنگامی که یک تومور مغزی بر غده هیپوفیز فشار وارد می کند، امکان دارد سبب اختلال در عملکرد تولید هورمون ها شود. اختلال یاد شده می تواند با قاعدگی های نامنظم در خانم ها، کاهش میل جنسی و از دست دادن مو های صورت یا بدن همراه باشد.

در حالی که این علائم همواره بیانگر ابتلا به سرطان مغز نبوده و معمولا ناشی از بیماری های دیگر هستند، اما باز هم مراجعه به پزشک ضروری است. یک پزشک ماهر می تواند ضرورت انجام آزمایش های پزشکی را بررسی کند. در مراکز درمانی، یک برنامه درمانی مخصوص برای نوجوانان و جوانان زیر 39 سال طراحی شده است.

علائم تومور مغزی در کودکان چیست؟

این مراکز در تشخیص و درمان بیماران جوان مبتلا به سرطان مغز، تخصص داشته و با فراهم آوردن تجهیزات لازم در مواجه شدن با چالش های اجتماعی، عاطفی و پزشکی، به این افراد کمک می کند. تیم درمانی نه تنها جدید ترین روش های درمانی سرطان و آزمایش های بالینی را به کار می گیرد، بلکه از حضور پزشکانی بهره مند می شود که تخصص بالایی، در زمینه بیماران نوجوان و جوان دارند.

همچنین، با برگذار کردن رویداد های اجتماعی و حمایتی، امکان ارتباط بیمار و خانواده او را با دیگر بیماران دارای وضعیت مشابه فراهم می کنند.


دکتر حسام عبدالحسین پور متخصص جراحی مغز و اعصاب

موضوعات مرتبط
آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
جدیدترین مقالات
جراحی ستون فقرات و جراحی دیسک کمر از جراحی هایی است که بسیار به تبحر جراح دیسک کمر متکی می باشد. در این مقاله…
سوالی که بسیار مراجعین از ما می پرسند این است که آیا راه رفتن به بهود درد دیسک کمر کمک می کند؟ در این…
مشکلاتی که بسیاری از مردم مخصوصا افرادی که مدت زیادی پشت میز می نشینند دارند این است که دچار درد پشت سر و گردن…

از دکتر بپرسید