مراقبت های پس از جراحی فتق دیسک کمر

جراحی فتق دیسک کمر مانند همه ی جراحی ها نیازمند مراقبت هایی پس از آن است که به افزایش میزان تاثیر گذاری آن کمک می کند. در این مقاله به مراحل ریکاوری و مراقبت های بعد از آن پرداخنه می شود.


جراحی فتق دیسک کمر در هر شکل معمولا براى حذف قسمتى یا تمام دیسک بین مهره اى پاره شده در گردن يا پشت برای از بین بردن فشار بر روى نخاع یا ریشه عصب انجام مى شود. از آنجا که جراحی فتق دیسک کمر بر روی ستون فقرات سیستم پیچیده از بافت عصبی، استخوان ها، دیسک ها، عضلات، رباط ها و تاندون ها که از سیستم عصبی محافظت می کنند و به شما کمک می کنند تا ثابت بمانید و حرکات مختلفی را انجام دهید- انجام مى شود ، ريكاورى موفقیت آمیز براى بهبود کیفیت زندگی شما ضرورى است .

مراحل ابتدایی ريكاورى بعد از جراحی فتق دیسک کمر

در مراحل اولیه بعد از هر عمل جراحی فتق دیسک کمر، پزشک ممکن است درمان های بسيارى را برای کمک به شما در فرآیند ريكاورى توصیه کند. این درمان ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

مزاقبت های بعد از جراحی فتق دیسک کمر

1- استراحت

اگر عمل جراحی باز ستون فقرات انجام داده ايد، یک روش بسیار تهاجمی که نیازمند برش های بزرگ و اختلال عضلانی است، احتمالا چند روز اول پس از جراحی فتق دیسک کمر در بیمارستان بسترى خواهيد ماند. اگر روش كم تر تهاجمی را تجربه کرده باشيد، پس از آن نيازى به بسترى ماندن در بیمارستان نداريد، اما از شما خواسته می شود كه در خانه استراحت كنيد.

2- مصرف داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی

اين دارو ها احتمالا بخش بزرگی از بهبودی شما هستند زیرا ممکن است به کاهش التهاب در ناحیه آسیب گردن یا پشت و کاهش درد کمک کنند.

3- اجتناب از فعالیت هایی شامل بلند کردن، چرخاندن یا خم شدن

محدود کردن این فعالیت ها می تواند به کاهش فشار در ناحیه آسیب دیده ستون فقرات و تسريع بهبودی كمك كنز.

4- تمرینات آرام و یا شركت در جلسات فیزیوتراپی

هنگامی که قادر باشید، ممکن است از شما خواسته شود چندین بار در طول روز پیاده روی کنید و در طول زمان به شدت میزان تمرینات خود افزایش دهید. در صورت لزوم، ممکن است از شما خواسته شود که با یک متخصص فیزیوتراپی کار کنید، که می تواند با انجام تمرینات خاص به شما در بهبود مکانیکى بدن کمک کند.

جراحی باز ستون فقرات در مقایسه با روش های حداقل تهاجمی

در حالی که بازیابی يا ريكاورى کامل پس از یک عمل جراحی فتق دیسک کمر ممکن است چند ماه تا یک سال طول بکشد، بهبودی پس از یک روش حداقل تهاجمی، معمولا سریعتر و آسان تر است . این بازیابی کوتاه مدت به طور عمده به این دلیل است که روش های كم تر تهاجمی نیازی به برش های بزرگ و اختلال عضلانی که در جراحی باز ستون ايجاد مى شود، نياز ندارد.

دکتر حسام عبدالحسین پور جراح مغز و اعصاب ، دیسک و ستون فقرات

جراح ستون فقرات و دیسک کمر 

موضوعات مرتبط
آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
جدیدترین مقالات
بیماری نورالژی سه قلو از آن دسته بیماری هایی است که با درد شدید در ناحیه ی صورت خود را نشان می دهد. در…
جراحی ستون فقرات و جراحی دیسک کمر از جراحی هایی است که بسیار به تبحر جراح دیسک کمر متکی می باشد. در این مقاله…
سوالی که بسیار مراجعین از ما می پرسند این است که آیا راه رفتن به بهود درد دیسک کمر کمک می کند؟ در این…

از دکتر بپرسید